Jeśli nasz wyjazd wakacyjny (i
nie tylko) nie był zgodny z obietnicami biura podróży czy przewoźnika to możemy
się starać o odszkodowanie. Oczywiście nie zostanie ono wypłacone, jeśli za
nieudany wyjazd odpowiada nieodpowiedni wybór towarzystwa 😊
O odszkodowanie można się starć w
przypadku zakwaterowania niezgodnego z
ofertą, brakiem obiecanych udogodnień czy nawet „nieświeżego” wyżywienia.
Podstawą do starania się o odszkodowanie
jest podpisana umowa, a niezgodność z umową musi leżeć po stronie organizatora
wyjazdu. Reklamować nieodpowiednie warunki pobytu można składać już podczas
wyjazdu, w recepcji hotelu lub do organizatora wyjazdu (biura podróży).
Jeśli reklamację składamy już po
zakończeniu wyjazdu, powinniśmy to zrobić w terminie do 30 dni po zakończeniu
wyjazdu. Najlepiej zrobić to pisemnie i poczekać na odpowiedź, która może być
podstawą do złożenia pozwu w sądzie.
Co ważne w przypadku wypadku
uwzględnienia reklamacji organizator wycieczki jest obowiązany szczegółowo
uzasadnić na piśmie przyczyny swojego stanowiska, a jeśli nie zrobi tego w terminie
30 dni od dnia złożenia reklamacji lub w terminie 30 dni od dnia zakończenia
imprezy turystycznej (,w razie reklamacji złożonej w trakcie trwania imprezy
turystycznej) uważa się, że zgodził się ze stanowiskiem reklamodawcy.
Jeśli biuro podróży nie uzna
stanowiska reklamującego kolejnym krokiem będzie skierowanie sprawy do sądu. W
pozwie należy określić szczegółowo swoje stanowisko, wskazać strony sporu,
określić swój żądania oraz podać informacje dot. Wycieczki.
Oczywiście pozew musi być poparty
dowodami. Liczy się wszystko: zdjęcia, oświadczenia lub zeznania świadków.
Czego można żądać? Oczywiście
obniżenia ceny wycieczki, rekompensaty w postaci np. rabatu na kolejny wyjazd,
odstąpienia od umowy (przerwania wycieczki w trakcie jej trwania), czy
odszkodowania.
W przypadku upadku biura podróży
organizator musi zapewnić powrót do domu osobom przebywającym na wyjeździe,
czasem z pomocą ambasady, jeśli przedstawiciel organizatora jest nieuchwytny. Świadczenia
te są realizowane z ubezpieczenia (które każde biuro podróży jest zobowiązane
posiadać jeśli chce działać na rynku). Z ubezpieczenia (jeśli takie posiadamy)
możemy się starać o wypłatę odszkodowania za przerwaną wycieczkę, a także taką, która nie doszła do skutku
Reklamować możemy również nie
tylko pobyt w hotelu (niezgodność z umową pokoi czy wyżywienia), ale także sam
przelot czy uzyskać odszkodowanie
za opóźniony lot.
Rekompensatę za opóźniony lot
może uzyskać każdy pasażer, jeśli opóźnienie wynosi powyżej trzech godzin. O odszkodowanie za
opóźnienie samolotu nie można się starać jeśli opóźniony lot wynika z nadzwyczajnej
i niezależnej od przewoźnika sytuacją (m.in. strajk pracowników czy fatalne
warunki atmosferyczne).
Współczuje ludziom którzy tak muszą :(
OdpowiedzUsuńZapraszam https://ispossiblee.blogspot.com
Nieudana podróż to coś okropnego. Nikt nie chciałby pojawić się w takiej sytuacji
OdpowiedzUsuń